Sending
User Review

Cuprins

5 (4 votes)

cum se redacteaza cele mai bune comunicate-de-presa-vezi-21 exemple si 7 sabloane

Fiecare marketer sau anteprenor ar trebui să știe cum se scrie un comunicat de presă, in acest articol ne-am propus sa impartasim cu dumneavoastra un ghid complet despre cum se scrie un comunicat de presa perfect. Comunicatele de presă sunt esențiale pentru a vă asigura că mass-media și publicul știu ultimele noutăți.

În plus, acestea pot fi rentabile, in afară de distribuția plătită, singura investitie constă doar in timpul dumneavoastra alocat redactarii.

Cu toate acestea, trebuie să știi să le scrii bine. Jurnaliștii sunt extrem de ocupați și răspund doar la cele mai bune noutati pe care le primesc. Dacă trimiteți ceva ne-interesant, acesta va fi șters.

Din fericire, dacă îți petreci timpul pentru a-l înțelege corect, poți înclina șansele în favoarea ta. În această postare, veți afla:

  • Cum să identifice subiectele demne de interesul oamenilor. Fiecare poveste bună ar trebui să aibă un cârlig.
  • Cel mai bun mod de a scrie și de a forma comunicate de presă pentru o citire mai ușoră . Aflați cum să o faceți corect prima dată, de fiecare dată.
  • Ce trebuie să faceți pentru a vă asigura că versiunea dvs. va fi citită (și conduce rezultate). Rămâneți în inbox, nicidecum in recycle bin, veti afla cum să aveți un impact real asupra afacerii dvs.

În plus, veți găsi mai multe șabloane și exemple de urmat. Până la finalizarea citirii acestui articol, vei ști exact cum să obții pentru organizația pe care o reprezinti, atenția pe care o merită.

Obțineți pachetul dvs. de comunicat de presă acum !
În plus, alăturați-vă listei noastre de E-Mail pentru a fi la curent.


Nu veti mai scrie comunicate de la zero! În schimb, veti putea utiliza aceste șabloane gratuite.

Șablon de comunicat de presă (Word):
Eliminați problema redactarii și utilizati aceste 6 șabloane diferite de comunicate de presă.

Șablon de email informare pentru comunicat de presă:
Când trimiteți un comunicat de presă, poate fi necesar să trimiteți și un e-mail. Utilizați acest șablon pentru asta.

Toate acestea vă vor ajuta să formatați și să creați comunicate de presă excelente rapid și eficient.

Ce este scopul unui comunicat de presă?

Comunicatele de știri sunt de obicei documente cu una sau două pagini, care împărtășesc știri de ultimă oră cu publicul. În mod obișnuit, sunt citite de jurnaliști, dar uneori și publicul larg. În mod obișnuit, are un format de articol de știri, folosind piramida inversă de jurnalism (pe care o veti regasi mai jos) pentru a plasa cele mai importante informații.

De ce ar trebui ca afacerea mea să trimită comunicate de presă?

Organizațiile de toate dimensiunile folosesc comunicate de presă pentru a atinge tot felul de obiective. Iata cateva exemplpe de obiective:

  • Pentru a obține acoperire media. Aceasta ar fi atunci când compania dvs. lansează un produs sau o caracteristică nouă.
  • Pentru a-ți construi reputația mărcii tale. Poate vă relansați imaginea de marcă și doriți să știe mai multe persoane.
  • Pentru a gestiona o criză. Când lucrurile nu merg bine, este adesea benefic să rupi povestea mai întâi.
    Pentru a crea legături de pe site-uri media de încredere. Acest lucru se poate întâmpla atunci când publicați o nouă carte electronică, un raport sau un blog și doriți ca o sursă de încredere să se conecteze la informații.
  • Ca modalitate rentabilă de a comercializa organizația. Un comunicat de presă bine scris poate contribui la atragerea acoperirii atenției publicului multumita știrii.

Josh Steimle are peste 1,06 mii abonați in YouTube, iar el a spus:

Am scris peste 200 de articole pentru Forbes, Mashable, TechCrunch și multe alte publicații. Știu ce este nevoie pentru a fi publicat, pentru că eu sunt cel care primește toate jocurile de la startup-uri și firme de PR. Dacă nu aveți timp să cheltuiți în relații publice și marketing, atunci aceasta este discuția pentru dvs. Ca antreprenor, sunteți prea ocupat să acordați atenție la orice lucru care nu este critic. Locuiți în regim de urgență. Lucrezi 90 de ore pe săptămână pentru a-ți menține afacerea pe linia de plutire și pentru a-ți funcționa site-ul, pentru a scoate produsul pe ușă și pentru a-ți construi echipa. În această scurtă discuție îți arăt cum să folosești cele câteva minute libere pe care le ai în fiecare săptămână pentru a obține comunicate de presă în publicații de prim nivel și pentru a-ți răspândi mesajul prin marketing de conținut, SEO și social media.

Acest video a fost postat la 8 octombrie 2015 la Conferința MOSA din Taipei, Taiwan.

Când ar trebui să trimit un comunicat de presă?

De fiecare dată când ai ceva de demn de împărtășit. Aceasta ar putea include:

  • Anunțuri de ultimă oră: Punctele de știri doresc să fie primele care să acopere știrile atunci când apar. Deci, acordă-i o mână de ajutor.
  • Lansări de produse: Produsele noi fac adesea subiectul unei stiri sau o veste bună.
  • Evenimente: Acestea pot oferi reporterilor ceva oportun și interesant de împărtășit cu publicul lor.
  • Parteneriate: Dacă faceți echipă cu o altă companie interesantă, agentiile de presa vor dori să știe.
  • Împărtășirea rezultatelor cercetării: date unice și perspective originale sunt întotdeauna interesante.
  • Premii: Nu-ți fie teamă să vorbești singur (puțin) despre realizarile organizatiei tale.
    Angajarea de noi manageri de top: La organizații mai mari, acestea pot fi considerate știri importante.
  • Gestionarea crizelor: Când se întâmplă ceva rău, cel mai bine este să stai în fața ei, sa reactionezi rapid(înainte de a face altcineva).

Asigurați-vă că aveți ceva de care publicul dvs. (și publicul mass-media) va avea interes. Acest lucru va crește în mod dramatic șansele ca versiunea comunicatuli dvs. să obțină acoperire.

Ce informații și ce conținut ar trebui să includă un comunicat de presa bun?

Iată ce ar trebui să includeți în comunicatele de presă:

  • Titlu: Asigurați-vă că folositi un titlu convingator astfel povestea dvs. sa devina interesantă și importantă.
  • Informatii de contact pentru presa: Cum media poate intra în contact cu dvs.?
  • Oraș, judet, locație: Unde sunteți și unde se întâmplă știri?
  • Continutul comunicatului: Organizați informațiile în funcție de nivelul de importanță.
  • Scurta prezentare a companiei: despre ce este organizația ta?

Care este cel mai bun format de comunicat de presă?

Comunicatele de presă urmează în general un format familiar. Păstrând formatarea constantă, reporterii vor ști întotdeauna unde să caute informațiile importante. Deci, cum arată un format corect de comunicat de presă?

structura-comunicatului-de-presa-perfect

Incorporeaza acest cod in siteul / blogul tau:

Căutați un format de comunicat de presă pe care îl puteți folosi simplu si rapid? Nimic mai simpleu, copiați și inserați acest exemplu în orice procesator de text:

Pentru publicare imediată
Numele persoanei de contact pentru presă:  …

Data: …
Telefon: …
E-Mail: …

[INTRODUCETI TITLUL]

Rezumat Punctul 1

Rezumat Punctul doi

Rezumat Punctul trei

[ORAS], [JUDET] – Paragraful introductiv

[CITAT] [Al doilea paragraf] [Al treilea paragraf] [CITAT]

Paragraful de închidere

[TEXT SCURTA PREZENTARE A ORGANIZATIEI DUMNEAVOASTRA]

5 tipuri diferite de comunicate (și de ce funcționează)

Dacă nu aveti inspiratie sa redactati si va simtiti blocat, iata cinci exemple de comunicate de presă care vă vor ajuta să vă gasiti inspirația.

1. Comunicat de presă pentru lansarea produsului Apple:

Comunicat de presă pentru lansarea produsului Apple

De ce funcționează:

  • Apple merge în profunzime descriind noul model al iMac.
  • Ele evidențiază diferitele caracteristici ale produsului și subliniază îmbunătățirile.
  • Acestea includ imagini care evidențiază noul design al produsului lor.

2. Exemplu de comunicare de presă al evenimentului Hunt:

Exemplu de comunicare de presă al evenimentului Hunt

De ce funcționează:

  • Toate detaliile evenimentului sunt prezentate în introducere.
  • Citatul lui Heather Piper se potrivește tonului general al comunicatului de presă.
  • Adresa site-ul este afisată în întregime, si astfel este ușor de găsit.

3. Exemplu de comunicat de presă de la CNN

Exemplu de comunicat de presă de la CNN

De ce funcționează:

  • Titlul explică ce se întâmplă.
  • Acesta explică momentul în care evenimentul va începe și se va încheia, precum și ce se presupune că se va întâmpla pe parcursul serii.
  • Este scurt și concis.

4. Comunicat de presă pentru noi locuri de munca de la EverBlue Training

Noul comunicat de presă de angajare de la EverBlue Training

De ce funcționează:

  • Numele și titlul noului loc de munca disponibil sunt în titlu.
  • Conține o ofertă din noua angajare.
  • Acesta explică noile obligatii și atributiile pe care le presupune noul loc de munca.

5. Exemplu de comunicat de presă de împărtășirea rezultatelor cercetării la Institutul Hormel

Exemplu de comunicat de presă de împărtășirea rezultatelor cercetării la Institutul Hormel

De ce funcționează:

  • Include echipa de cercetare care a descoperit acel ceva.
  • Acesta explică fondul cercetării și cum a început.
  • De asemenea, explică la ce boală ajută cercetarea.

5 sfaturi de bază pentru comunicarea de presă și cele mai bune practici

Acum că aveți un șablon si multe exemple solide de urmat, iată cinci sfaturi care vă vor ajuta să creați un comunicat de presă atractiv.

1. Gândește-te ca un jurnalist

Dacă scrii un comunicat de presă pentru a-l trimite unui jurnalist, trebuie să gândești (și să scrii) ca un jurnalist. Trebuie să fiți capabil să redactati o poveste care să capteze atenția jurnalistului pe care îl veti contacta. Câteva sfaturi de reținut:

  • Faceți informațiile de care au nevoie ușor de găsit. Nu ascundeti informatia importanta pentru cititorul tău. Spune-le în avans care este scopul comunicatului tău de presă.
  • Mențineți comunicatul de presă scurt și la obiect. Jurnalistul dvs. este ocupat, nu pierde timpul cu bla..bla-uri.
  • Nu exagera. Organizația fiecăruia are cel mai bun eveniment, cel mai bun produs nou, cel mai bun orice s-ar întâmpla. Doar nu începeți comunicatele de presă cu acest tip de clișee.

2. Asigurați-vă că povestea dvs. are valoare pentru publicul respectivei publicații

Dacă sunteți o companie de software care trimite un comunicat de presă către o publicație care scrie despre camioane de ridicare, intrebati-va de ce ar publica o poveste despre organizația dvs.?

Atunci când stabiliți unde să publicați povestea, asigurați-vă că:

  • Cititorii sau vizitatorii lor se aliniază publicului tău tintă.
  • Zona lor de acoperire se aliniază cu produsul sau serviciul dvs.

Puteți face acest lucru citind câteva probleme ale unei publicații fizice sau petrecând ceva timp pe site-ul lor web.

3. Folositi Piramida inversată

Acest format presupune introducerea informațiilor dvs. cele mai importante. Urmați acest ghid vizual:

piramida nversata jurnalism

4. Includeți citate utile

Una dintre cele mai critice părți ale comunicatului dvs. de presă este includerea unui citat pe care reporterii îl vor putea extrage și folosi în propria lor poveste.

Amintiți-vă, jurnalistii, reporterii și bloggerii sunt deja foarte ocupați !

Cu cât comunicatul tau necesita mai multă muncă pentru ei, cu atât vor avea șanse mai mici să-ți redistribuie povestea.

Iată un exemplu de bază de la Bobcat Company:

Exemplu de comunicat de presa Bobcat Company

Citatul de la sfârșit este clar și poate fi copiat și inserat cu ușurință în publicatia de știri a unui reporter.

5. Eliminați bla-bla-ul

Comunicatele de presă ar trebui să fie întotdeauna scurte și la obiect. Reporterii și editorii sunt oameni ocupați.

6. Urmați stilul AP

Jurnaliștii urmează stilul AP, și ar trebui, de asemenea. Acest lucru va facilita utilizarea informațiilor dvs. Accesați APStyleBook.com pentru a cumpăra o copie fizică sau abonament digital și asigurați-vă că scrierea dvs. este conformă cu acest standard comun.

APStyleBook.com

Scrierea unui comunicat de presă în 7 pași simpli

Acum sunteți gata să vă prezentați și să scrieți comunicatul. Urmați acest proces pentru a termina munca.

1. Găsește-ți unghiul potrivit

Fiecare poveste bună are un unghi. Un unghi este perspectiva pe care o va lua povestea ta. Unele unghiuri comune sunt:

Impact local. Cum afect are povestea ta în comunitatea locală?
Conflict. Comunicatul dvs. de presă oferă o altă latură, un alt punct de vedere in legatura cu un conflict?
Progresul. Comunicatul dvs. de presă evidențiază progresele înregistrate către o anumită situatie, proiecta sau problemă?
Dramă. Comunicatul dvs. de presă evocă un răspuns emoțional pentru cititori?

Când construiți unghiul dvs., nu uitați de cele 5 intrebari de baza:

Despre cine este povestea asta?
Ce se întâmplă?
Unde se întâmplă?
Când va apărea?
De ce este important?

Încercați să urmați acest șablon:

[CE: COMPANIE] a anunțat astăzi că va [CE VA FACE] la [UNDE] pe data [CÂND]. [EVENIMENT / ANUNT] va oferi [BENEFICIU] pentru [AUDIENȚĂ].

2. Scrie-ți titlul

Titlul tău ar trebui să atragă atenția publicului tinta si al jurnalistilor.

testeaza online cat de bun este titlul comunicatului tau de presa

Publicul dumneavoastra tinta ar putea fi un reporter, editor, partener de afaceri sau o audiență generală.

Pentru ajutor pentru scrierea titlurilor, utilizați https://headlines.sharethrough.com/

3. Scrie-ți bine preview-ul

Partea principală a comunicatului dvs. de presă este primul paragraf care apare sub punctele dvs. sumare.

Cele mai importante informații ar trebui să figureze în acest prim paragraf, inclusiv:

Folositi un cârlig. Aceasta este ceea ce va interesa publicul.
Cele 5 intrebari (câte sunt relevante). Este o bună practică a școlii de jurnalismului vechi, pentru a va asigura că, comunicatul dvs. este informativ.
Un motiv pentru care un reporter sau un editor să ii pese. Acestia, rimesc o mulțime de propuneri de comunicate în fiecare zi. Puneți-le informatiile importante pe primul loc și trimiteți doar ceva care ii va interesa. Iată un exemplu din medici fără frontiere:

Exemplu-de-comunicat-de-presa-Doctori-fara-frontiere

4. Scrie 2 – 5 paragrafe puternice ale corpului cu detalii de susținere

Următoarele paragrafe ar trebui să spună povestea completă (într-un mod concis). Cele mai importante detalii de sprijin trebuie incluse. Fiecare paragraf ar trebui să fie concis, păstrând în mod ideal mai putin de o pagină.

5. Includeți citate

Cea mai buna metoda este să scrieți singur citatele, apoi să le trimiteți la subiectul pe care îl citați pentru aprobare.

Citatele nu trebuie să fie complicate. De fapt, puteți face trei lucruri pentru a vă asigura că aveți un citat perfect în comunicatul dvs. de presă:

Ce scop servește acest citat? Vă ajută să spuneți povestea comunicatului dvs. de presă?
Exprimarea sa fie similara cu a persoanei sau organizatiei pentru care scrii comunicatul. Nu folosiți cuvinte mari și elegante, dacă persoana sau organizatia pentru care scrieți comunicatul dvs. nu o face. Atribuie-ți întotdeauna ghilimele. Spune-le cine spune ce și de ce.
exemple-de-citate-in-comunicate-de-presa

Gândiți-vă la stilul și limbajul pe care l-ar folosi subiectul dvs. și, după ce veți avea două sau trei citate potențiale scrise, trimiteți-le acestora pentru feedback innainte de publicare.

6. Includeți informațiile de contact

Persoanele care citesc comunicatul dvs. de presă trebuie să știe pe cine ar putea să contacteze pentru mai multe informații. Includeți următoarele informații:

Persoana de contact: Acesta ar trebui să fie un nume și un titlu al postului pentru cine trebuie să ajungă.
Adresa de e-mail: dați-le cea mai bună pentru a ajunge la punctul de contact preferat.
Număr de telefon: În cazul în care ar dori să sune, mai degrabă decât prin e-mail.
De asemenea, puteți include o adresă poștală.

7. Includeți in textul dvs. o scurta descriere a organizatiei dvs.

„O scurta descriere a organizatiei dvs. se găsește de obicei la sfârșitul unui comunicat de presă și descrie pe scurt compania sau organizația aferentă mai sus. Paragraful scurt format din doar câteva propoziții explică în mod concis compania sau organizația. ”

Scurta descriere a organizatiei dvs. trebuie să apară la fiecare versiune trimisă. Includeți următoarele informații:

Numele organizației dvs.
Misiunea: Declarația ta de misiune.
Date de fondare
Marimea companiei.

Când ar trebui să trimiteți comunicatele de presă?

Trimiterea comunicatului de presă la momentul potrivit este esențială pentru a vă ajuta să primiți pentru comunicatul pe care l-ați scris o expunere cat mai mare in presa. Cele mai importante povești sunt trimise la începutul săptămânii, în timp ce poveștile companiilor doresc să fie ignorare sunt trimise de obicei vineri după-amiază (nu face acest lucru !).
cel-mai-bun-moment-pentru-trimiterea-comunicatelor-de-presa
Editorii redistribuie stiri de obicei la începutul săptămânii, așa că țineți minte, marți este o zi buna,  în timp ce lunea jurnalistii pot fi extrem de ocupati.

Cum ar trebui să distribuiți comunicatele de presă?

Ai scris acum un comunicat de presă perfect. Acum, este timpul să vă asigurați că va fi citit. Acest lucru va implica cel mai probabil daca urmati urmatoarele sfaturi:

Trimite-ti comunicatul direct la câțiva editori atent selectați. Editorilor le place exclusivitatea. Dacă povestea dvs. este perfectă pentru o anumită publicație, luați în considerare să le oferiți acestora oportunitatea unui comunicat in exclusivitate.

Folositi servicii de distribuire a comuncatelor. Serviciile precum Cision facilitează găsirea reporterilor și difuzarea comunicatelor de presă în masă.
Alege pachetul de comunicate potrivit

Dacă nu aveți bugetul pentru Cision, luați în considerare construirea propriei baze de date cu reporteri și editori manual. Acesta poate fi ceva la fel de simplu ca o foaie de calcul .XLS.

Examinați-vă activitatea cu această listă de verificare, inainte de a trimite versiunea, verificați de două ori aparitia posibilelor erori:

Data lansării este corectă?
Pentru publicare imediată în colțul de sus?
Data publicării este corectă?
Informațiile de contact sunt în colțul din dreapta?
Nume
Numar de telefon
E-mail
Locația organizației este în formatul corect?
Sunt toate informațiile relevante din paragraful de sus al comunicatului de presă?
Scurta descriere a organizatiei se află în partea de jos a șablonului?
Spațiul este formatat corect?
Două linii între fiecare alineat?
Comunicatul de presă nu are erori?
Ortografie
Gramatică
Aveți propoziții incomplete?
La ce oră se publică comunicatul de presă?
Contactele din lista noastră de media sunt la zi?

Planificați fiecare comunicat de presă în calendarul dvs. editorial

Jurnaliștii și editorii folosesc calendare editoriale pentru a planifica povești și teme cu luni înainte. Puteți face același lucru folosind șablonul de calendar inclus în această postare. Iată cum arată:

planificator-calendar-comunicare-comunicate-de-presa

Unde ar trebui să trimiteți comunicatul dvs. de presă?
Dacă decideți să trimiteți comunicatul dvs. de presă în diferite puncte de vânzare sau publicații noi, faceți lista dvs. în avans. Câteva idei potențiale de analizat sunt:

Publicații din industrie.
Ziarele locale.
Site-uri generale de știri
Bloggeri.
Parteneri din industrie.

Începeți cu liste reduse și creează-ți lista de contacte de încredere în timp. În cele din urmă, va fi mai ușor să obțineți postarea in publicații mai mari pentru a scrie despre voi.

Acum poti incepe a scrie un comunicat de presă minunat

Adauga un comunicat de presa !
Acum aveți toate instrumentele de care aveți nevoie pentru a crea un comunicat de presă uimitor și pentru a obține recunoașterea pe care compania dvs. o merită.

Daca ti-a placut acest articol, trimite-l prietenilor tai ce ar putea avea nevoie sa invete sa redacteze corect un comunicat de presa. Acestia va vor multumi cu siguranta !

Aveți alte idei sau propriile trucuri de folosit la scrierea comunicatului de presă? Povestește-ne despre ele în comentariile de mai jos.

Leave a Reply