Sending
User Review

Cuprins

5 (3 votes)

cum se redacteaza cele mai bune comunicate-de-presa-vezi-21 exemple si 7 sabloane

Fiecare marketer sau anteprenor ar trebui s─â ╚Ötie cum se scrie un comunicat de pres─â, in acest articol ne-am propus sa impartasim cu dumneavoastra un ghid complet despre cum se scrie un comunicat de presa perfect. Comunicatele de pres─â sunt esen╚Ťiale pentru a v─â asigura c─â mass-media ╚Öi publicul ╚Ötiu ultimele nout─â╚Ťi.

├Än plus, acestea pot fi rentabile, in afar─â de distribu╚Ťia pl─âtit─â, singura investitie const─â doar in timpul dumneavoastra alocat redactarii.

Cu toate acestea, trebuie s─â ╚Ötii s─â le scrii bine. Jurnali╚Ötii sunt extrem de ocupa╚Ťi ╚Öi r─âspund doar la cele mai bune noutati pe care le primesc. Dac─â trimite╚Ťi ceva ne-interesant, acesta va fi ╚Öters.

Din fericire, dac─â ├«╚Ťi petreci timpul pentru a-l ├«n╚Ťelege corect, po╚Ťi ├«nclina ╚Öansele ├«n favoarea ta. ├Än aceast─â postare, ve╚Ťi afla:

  • Cum s─â identifice subiectele demne de interesul oamenilor. Fiecare poveste bun─â ar trebui s─â aib─â un c├órlig.
  • Cel mai bun mod de a scrie ╚Öi de a forma comunicate de pres─â pentru o citire mai u╚Öor─â . Afla╚Ťi cum s─â o face╚Ťi corect prima dat─â, de fiecare dat─â.
  • Ce trebuie s─â face╚Ťi pentru a v─â asigura c─â versiunea dvs. va fi citit─â (╚Öi conduce rezultate). R─âm├óne╚Ťi ├«n inbox, nicidecum in recycle bin, veti afla cum s─â ave╚Ťi un impact real asupra afacerii dvs.

├Än plus, ve╚Ťi g─âsi mai multe ╚Öabloane ╚Öi exemple de urmat. P├ón─â la finalizarea citirii acestui articol, vei ╚Öti exact cum s─â ob╚Ťii pentru organiza╚Ťia pe care o reprezinti, aten╚Ťia pe care o merit─â.

Ob╚Ťine╚Ťi pachetul dvs. de comunicat de pres─â acum !
├Än plus, al─âtura╚Ťi-v─â listei noastre de E-Mail pentru a fi la curent.


Nu veti mai scrie comunicate de la zero! În schimb, veti putea utiliza aceste șabloane gratuite.

╚śablon de comunicat de pres─â (Word):
Elimina╚Ťi problema redactarii ╚Öi utilizati aceste 6 ╚Öabloane diferite de comunicate de pres─â.

╚śablon de email informare pentru comunicat de pres─â:
C├ónd trimite╚Ťi un comunicat de pres─â, poate fi necesar s─â trimite╚Ťi ╚Öi un e-mail. Utiliza╚Ťi acest ╚Öablon pentru asta.

Toate acestea v─â vor ajuta s─â formata╚Ťi ╚Öi s─â crea╚Ťi comunicate de pres─â excelente rapid ╚Öi eficient.

Ce este scopul unui comunicat de pres─â?

Comunicatele de ╚Ötiri sunt de obicei documente cu una sau dou─â pagini, care ├«mp─ârt─â╚Öesc ╚Ötiri de ultim─â or─â cu publicul. ├Än mod obi╚Önuit, sunt citite de jurnali╚Öti, dar uneori ╚Öi publicul larg. ├Än mod obi╚Önuit, are un format de articol de ╚Ötiri, folosind piramida invers─â de jurnalism (pe care o veti regasi mai jos) pentru a plasa cele mai importante informa╚Ťii.

De ce ar trebui ca afacerea mea s─â trimit─â comunicate de pres─â?

Organiza╚Ťiile de toate dimensiunile folosesc comunicate de pres─â pentru a atinge tot felul de obiective. Iata cateva exemplpe de obiective:

  • Pentru a ob╚Ťine acoperire media. Aceasta ar fi atunci c├ónd compania dvs. lanseaz─â un produs sau o caracteristic─â nou─â.
  • Pentru a-╚Ťi construi reputa╚Ťia m─ârcii tale. Poate v─â relansa╚Ťi imaginea de marc─â ╚Öi dori╚Ťi s─â ╚Ötie mai multe persoane.
  • Pentru a gestiona o criz─â. C├ónd lucrurile nu merg bine, este adesea benefic s─â rupi povestea mai ├«nt├ói.
    Pentru a crea leg─âturi de pe site-uri media de ├«ncredere. Acest lucru se poate ├«nt├ómpla atunci c├ónd publica╚Ťi o nou─â carte electronic─â, un raport sau un blog ╚Öi dori╚Ťi ca o surs─â de ├«ncredere s─â se conecteze la informa╚Ťii.
  • Ca modalitate rentabil─â de a comercializa organiza╚Ťia. Un comunicat de pres─â bine scris poate contribui la atragerea acoperirii aten╚Ťiei publicului multumita ╚Ötirii.

Josh Steimle are peste 1,06 mii abona╚Ťi in YouTube, iar el a spus:

Am scris peste 200 de articole pentru Forbes, Mashable, TechCrunch ╚Öi multe alte publica╚Ťii. ╚śtiu ce este nevoie pentru a fi publicat, pentru c─â eu sunt cel care prime╚Öte toate jocurile de la startup-uri ╚Öi firme de PR. Dac─â nu ave╚Ťi timp s─â cheltui╚Ťi ├«n rela╚Ťii publice ╚Öi marketing, atunci aceasta este discu╚Ťia pentru dvs. Ca antreprenor, sunte╚Ťi prea ocupat s─â acorda╚Ťi aten╚Ťie la orice lucru care nu este critic. Locui╚Ťi ├«n regim de urgen╚Ť─â. Lucrezi 90 de ore pe s─âpt─âm├ón─â pentru a-╚Ťi men╚Ťine afacerea pe linia de plutire ╚Öi pentru a-╚Ťi func╚Ťiona site-ul, pentru a scoate produsul pe u╚Ö─â ╚Öi pentru a-╚Ťi construi echipa. ├Än aceast─â scurt─â discu╚Ťie ├«╚Ťi ar─ât cum s─â folose╚Öti cele c├óteva minute libere pe care le ai ├«n fiecare s─âpt─âm├ón─â pentru a ob╚Ťine comunicate de pres─â ├«n publica╚Ťii de prim nivel ╚Öi pentru a-╚Ťi r─âsp├óndi mesajul prin marketing de con╚Ťinut, SEO ╚Öi social media.

Acest video a fost postat la 8 octombrie 2015 la Conferin╚Ťa MOSA din Taipei, Taiwan.

Când ar trebui să trimit un comunicat de presă?

De fiecare dată când ai ceva de demn de împărtășit. Aceasta ar putea include:

  • Anun╚Ťuri de ultim─â or─â: Punctele de ╚Ötiri doresc s─â fie primele care s─â acopere ╚Ötirile atunci c├ónd apar. Deci, acord─â-i o m├ón─â de ajutor.
  • Lans─âri de produse: Produsele noi fac adesea subiectul unei stiri sau o veste bun─â.
  • Evenimente: Acestea pot oferi reporterilor ceva oportun ╚Öi interesant de ├«mp─ârt─â╚Öit cu publicul lor.
  • Parteneriate: Dac─â face╚Ťi echip─â cu o alt─â companie interesant─â, agentiile de presa vor dori s─â ╚Ötie.
  • ├Ämp─ârt─â╚Öirea rezultatelor cercet─ârii: date unice ╚Öi perspective originale sunt ├«ntotdeauna interesante.
  • Premii: Nu-╚Ťi fie team─â s─â vorbe╚Öti singur (pu╚Ťin) despre realizarile organizatiei tale.
    Angajarea de noi manageri de top: La organiza╚Ťii mai mari, acestea pot fi considerate ╚Ötiri importante.
  • Gestionarea crizelor: C├ónd se ├«nt├ómpl─â ceva r─âu, cel mai bine este s─â stai ├«n fa╚Ťa ei, sa reactionezi rapid(├«nainte de a face altcineva).

Asigura╚Ťi-v─â c─â ave╚Ťi ceva de care publicul dvs. (╚Öi publicul mass-media) va avea interes. Acest lucru va cre╚Öte ├«n mod dramatic ╚Öansele ca versiunea comunicatuli dvs. s─â ob╚Ťin─â acoperire.

Ce informa╚Ťii ╚Öi ce con╚Ťinut ar trebui s─â includ─â un comunicat de presa bun?

Iat─â ce ar trebui s─â include╚Ťi ├«n comunicatele de pres─â:

  • Titlu: Asigura╚Ťi-v─â c─â folositi un titlu convingator astfel povestea dvs. sa devina interesant─â ╚Öi important─â.
  • Informatii de contact pentru presa: Cum media poate intra ├«n contact cu dvs.?
  • Ora╚Ö, judet, loca╚Ťie: Unde sunte╚Ťi ╚Öi unde se ├«nt├ómpl─â ╚Ötiri?
  • Continutul comunicatului: Organiza╚Ťi informa╚Ťiile ├«n func╚Ťie de nivelul de importan╚Ť─â.
  • Scurta prezentare a companiei: despre ce este organiza╚Ťia ta?

Care este cel mai bun format de comunicat de pres─â?

Comunicatele de pres─â urmeaz─â ├«n general un format familiar. P─âstr├ónd formatarea constant─â, reporterii vor ╚Öti ├«ntotdeauna unde s─â caute informa╚Ťiile importante. Deci, cum arat─â un format corect de comunicat de pres─â?

structura-comunicatului-de-presa-perfect

Incorporeaza acest cod in siteul / blogul tau:

C─âuta╚Ťi un format de comunicat de pres─â pe care ├«l pute╚Ťi folosi simplu si rapid? Nimic mai simpleu, copia╚Ťi ╚Öi insera╚Ťi acest exemplu ├«n orice procesator de text:

Pentru publicare imediat─â
Numele persoanei de contact pentru pres─â:┬á …

Data: …
Telefon: …
E-Mail: …

[INTRODUCETI TITLUL]

Rezumat Punctul 1

Rezumat Punctul doi

Rezumat Punctul trei

[ORAS], [JUDET] – Paragraful introductiv

[CITAT] [Al doilea paragraf] [Al treilea paragraf] [CITAT]

Paragraful de închidere

[TEXT SCURTA PREZENTARE A ORGANIZATIEI DUMNEAVOASTRA]

5 tipuri diferite de comunicate (╚Öi de ce func╚Ťioneaz─â)

Dac─â nu aveti inspiratie sa redactati si va simtiti blocat, iata cinci exemple de comunicate de pres─â care v─â vor ajuta s─â v─â gasiti inspira╚Ťia.

1. Comunicat de pres─â pentru lansarea produsului Apple:

Comunicat de pres─â pentru lansarea produsului Apple

De ce func╚Ťioneaz─â:

  • Apple merge ├«n profunzime descriind noul model al iMac.
  • Ele eviden╚Ťiaz─â diferitele caracteristici ale produsului ╚Öi subliniaz─â ├«mbun─ât─â╚Ťirile.
  • Acestea includ imagini care eviden╚Ťiaz─â noul design al produsului lor.

2. Exemplu de comunicare de pres─â al evenimentului Hunt:

Exemplu de comunicare de pres─â al evenimentului Hunt

De ce func╚Ťioneaz─â:

  • Toate detaliile evenimentului sunt prezentate ├«n introducere.
  • Citatul lui Heather Piper se potrive╚Öte tonului general al comunicatului de pres─â.
  • Adresa site-ul este afisat─â ├«n ├«ntregime, si astfel este u╚Öor de g─âsit.

3. Exemplu de comunicat de pres─â de la CNN

Exemplu de comunicat de pres─â de la CNN

De ce func╚Ťioneaz─â:

  • Titlul explic─â ce se ├«nt├ómpl─â.
  • Acesta explic─â momentul ├«n care evenimentul va ├«ncepe ╚Öi se va ├«ncheia, precum ╚Öi ce se presupune c─â se va ├«nt├ómpla pe parcursul serii.
  • Este scurt ╚Öi concis.

4. Comunicat de pres─â pentru noi locuri de munca de la EverBlue Training

Noul comunicat de pres─â de angajare de la EverBlue Training

De ce func╚Ťioneaz─â:

  • Numele ╚Öi titlul noului loc de munca disponibil sunt ├«n titlu.
  • Con╚Ťine o ofert─â din noua angajare.
  • Acesta explic─â noile obligatii ╚Öi atributiile pe care le presupune noul loc de munca.

5. Exemplu de comunicat de presă de împărtășirea rezultatelor cercetării la Institutul Hormel

Exemplu de comunicat de presă de împărtășirea rezultatelor cercetării la Institutul Hormel

De ce func╚Ťioneaz─â:

  • Include echipa de cercetare care a descoperit acel ceva.
  • Acesta explic─â fondul cercet─ârii ╚Öi cum a ├«nceput.
  • De asemenea, explic─â la ce boal─â ajut─â cercetarea.

5 sfaturi de bază pentru comunicarea de presă și cele mai bune practici

Acum c─â ave╚Ťi un ╚Öablon si multe exemple solide de urmat, iat─â cinci sfaturi care v─â vor ajuta s─â crea╚Ťi un comunicat de pres─â atractiv.

1. Gândește-te ca un jurnalist

Dac─â scrii un comunicat de pres─â pentru a-l trimite unui jurnalist, trebuie s─â g├ónde╚Öti (╚Öi s─â scrii) ca un jurnalist. Trebuie s─â fi╚Ťi capabil s─â redactati o poveste care s─â capteze aten╚Ťia jurnalistului pe care ├«l veti contacta. C├óteva sfaturi de re╚Ťinut:

  • Face╚Ťi informa╚Ťiile de care au nevoie u╚Öor de g─âsit. Nu ascundeti informatia importanta pentru cititorul t─âu. Spune-le ├«n avans care este scopul comunicatului t─âu de pres─â.
  • Men╚Ťine╚Ťi comunicatul de pres─â scurt ╚Öi la obiect. Jurnalistul dvs. este ocupat, nu pierde timpul cu bla..bla-uri.
  • Nu exagera. Organiza╚Ťia fiec─âruia are cel mai bun eveniment, cel mai bun produs nou, cel mai bun orice s-ar ├«nt├ómpla. Doar nu ├«ncepe╚Ťi comunicatele de pres─â cu acest tip de cli╚Öee.

2. Asigura╚Ťi-v─â c─â povestea dvs. are valoare pentru publicul respectivei publica╚Ťii

Dac─â sunte╚Ťi o companie de software care trimite un comunicat de pres─â c─âtre o publica╚Ťie care scrie despre camioane de ridicare, intrebati-va de ce ar publica o poveste despre organiza╚Ťia dvs.?

Atunci c├ónd stabili╚Ťi unde s─â publica╚Ťi povestea, asigura╚Ťi-v─â c─â:

  • Cititorii sau vizitatorii lor se aliniaz─â publicului t─âu tint─â.
  • Zona lor de acoperire se aliniaz─â cu produsul sau serviciul dvs.

Pute╚Ťi face acest lucru citind c├óteva probleme ale unei publica╚Ťii fizice sau petrec├ónd ceva timp pe site-ul lor web.

3. Folositi Piramida inversat─â

Acest format presupune introducerea informa╚Ťiilor dvs. cele mai importante. Urma╚Ťi acest ghid vizual:

piramida nversata jurnalism

4. Include╚Ťi citate utile

Una dintre cele mai critice p─âr╚Ťi ale comunicatului dvs. de pres─â este includerea unui citat pe care reporterii ├«l vor putea extrage ╚Öi folosi ├«n propria lor poveste.

Aminti╚Ťi-v─â, jurnalistii, reporterii ╚Öi bloggerii sunt deja foarte ocupa╚Ťi !

Cu c├ót comunicatul tau necesita mai mult─â munc─â pentru ei, cu at├ót vor avea ╚Öanse mai mici s─â-╚Ťi redistribuie povestea.

Iat─â un exemplu de baz─â de la Bobcat Company:

Exemplu de comunicat de presa Bobcat Company

Citatul de la sf├ór╚Öit este clar ╚Öi poate fi copiat ╚Öi inserat cu u╚Öurin╚Ť─â ├«n publicatia de ╚Ötiri a unui reporter.

5. Elimina╚Ťi bla-bla-ul

Comunicatele de pres─â ar trebui s─â fie ├«ntotdeauna scurte ╚Öi la obiect. Reporterii ╚Öi editorii sunt oameni ocupa╚Ťi.

6. Urma╚Ťi stilul AP

Jurnali╚Ötii urmeaz─â stilul AP, ╚Öi ar trebui, de asemenea. Acest lucru va facilita utilizarea informa╚Ťiilor dvs. Accesa╚Ťi APStyleBook.com pentru a cump─âra o copie fizic─â sau abonament digital ╚Öi asigura╚Ťi-v─â c─â scrierea dvs. este conform─â cu acest standard comun.

APStyleBook.com

Scrierea unui comunicat de presă în 7 pași simpli

Acum sunte╚Ťi gata s─â v─â prezenta╚Ťi ╚Öi s─â scrie╚Ťi comunicatul. Urma╚Ťi acest proces pentru a termina munca.

1. G─âse╚Öte-╚Ťi unghiul potrivit

Fiecare poveste bun─â are un unghi. Un unghi este perspectiva pe care o va lua povestea ta. Unele unghiuri comune sunt:

Impact local. Cum afect are povestea ta în comunitatea locală?
Conflict. Comunicatul dvs. de pres─â ofer─â o alt─â latur─â, un alt punct de vedere in legatura cu un conflict?
Progresul. Comunicatul dvs. de pres─â eviden╚Ťiaz─â progresele ├«nregistrate c─âtre o anumit─â situatie, proiecta sau problem─â?
Dram─â. Comunicatul dvs. de pres─â evoc─â un r─âspuns emo╚Ťional pentru cititori?

C├ónd construi╚Ťi unghiul dvs., nu uita╚Ťi de cele 5 intrebari de baza:

Despre cine este povestea asta?
Ce se întâmplă?
Unde se întâmplă?
Când va apărea?
De ce este important?

├Äncerca╚Ťi s─â urma╚Ťi acest ╚Öablon:

[CE: COMPANIE] a anun╚Ťat ast─âzi c─â va [CE VA FACE] la [UNDE] pe data [C├éND]. [EVENIMENT / ANUNT] va oferi [BENEFICIU] pentru [AUDIEN╚Ü─é].

2. Scrie-╚Ťi titlul

Titlul t─âu ar trebui s─â atrag─â aten╚Ťia publicului tinta si al jurnalistilor.

testeaza online cat de bun este titlul comunicatului tau de presa

Publicul dumneavoastra tinta ar putea fi un reporter, editor, partener de afaceri sau o audien╚Ť─â general─â.

Pentru ajutor pentru scrierea titlurilor, utiliza╚Ťi https://headlines.sharethrough.com/

3. Scrie-╚Ťi bine preview-ul

Partea principal─â a comunicatului dvs. de pres─â este primul paragraf care apare sub punctele dvs. sumare.

Cele mai importante informa╚Ťii ar trebui s─â figureze ├«n acest prim paragraf, inclusiv:

Folositi un cârlig. Aceasta este ceea ce va interesa publicul.
Cele 5 intrebari (câte sunt relevante). Este o bună practică a școlii de jurnalismului vechi, pentru a va asigura că, comunicatul dvs. este informativ.
Un motiv pentru care un reporter sau un editor s─â ii pese. Acestia, rimesc o mul╚Ťime de propuneri de comunicate ├«n fiecare zi. Pune╚Ťi-le informatiile importante pe primul loc ╚Öi trimite╚Ťi doar ceva care ii va interesa. Iat─â un exemplu din medici f─âr─â frontiere:

Exemplu-de-comunicat-de-presa-Doctori-fara-frontiere

4. Scrie 2 – 5 paragrafe puternice ale corpului cu detalii de sus╚Ťinere

Următoarele paragrafe ar trebui să spună povestea completă (într-un mod concis). Cele mai importante detalii de sprijin trebuie incluse. Fiecare paragraf ar trebui să fie concis, păstrând în mod ideal mai putin de o pagină.

5. Include╚Ťi citate

Cea mai buna metoda este s─â scrie╚Ťi singur citatele, apoi s─â le trimite╚Ťi la subiectul pe care ├«l cita╚Ťi pentru aprobare.

Citatele nu trebuie s─â fie complicate. De fapt, pute╚Ťi face trei lucruri pentru a v─â asigura c─â ave╚Ťi un citat perfect ├«n comunicatul dvs. de pres─â:

Ce scop serve╚Öte acest citat? V─â ajut─â s─â spune╚Ťi povestea comunicatului dvs. de pres─â?
Exprimarea sa fie similara cu a persoanei sau organizatiei pentru care scrii comunicatul. Nu folosi╚Ťi cuvinte mari ╚Öi elegante, dac─â persoana sau organizatia pentru care scrie╚Ťi comunicatul dvs. nu o face. Atribuie-╚Ťi ├«ntotdeauna ghilimele. Spune-le cine spune ce ╚Öi de ce.
exemple-de-citate-in-comunicate-de-presa

G├óndi╚Ťi-v─â la stilul ╚Öi limbajul pe care l-ar folosi subiectul dvs. ╚Öi, dup─â ce ve╚Ťi avea dou─â sau trei citate poten╚Ťiale scrise, trimite╚Ťi-le acestora pentru feedback innainte de publicare.

6. Include╚Ťi informa╚Ťiile de contact

Persoanele care citesc comunicatul dvs. de pres─â trebuie s─â ╚Ötie pe cine ar putea s─â contacteze pentru mai multe informa╚Ťii. Include╚Ťi urm─âtoarele informa╚Ťii:

Persoana de contact: Acesta ar trebui să fie un nume și un titlu al postului pentru cine trebuie să ajungă.
Adresa de e-mail: da╚Ťi-le cea mai bun─â pentru a ajunge la punctul de contact preferat.
Număr de telefon: În cazul în care ar dori să sune, mai degrabă decât prin e-mail.
De asemenea, pute╚Ťi include o adres─â po╚Ötal─â.

7. Include╚Ťi in textul dvs. o scurta descriere a organizatiei dvs.

ÔÇ×O scurta descriere a organizatiei dvs. se g─âse╚Öte de obicei la sf├ór╚Öitul unui comunicat de pres─â ╚Öi descrie pe scurt compania sau organiza╚Ťia aferent─â mai sus. Paragraful scurt format din doar c├óteva propozi╚Ťii explic─â ├«n mod concis compania sau organiza╚Ťia. ÔÇŁ

Scurta descriere a organizatiei dvs. trebuie s─â apar─â la fiecare versiune trimis─â. Include╚Ťi urm─âtoarele informa╚Ťii:

Numele organiza╚Ťiei dvs.
Misiunea: Declara╚Ťia ta de misiune.
Date de fondare
Marimea companiei.

C├ónd ar trebui s─â trimite╚Ťi comunicatele de pres─â?

Trimiterea comunicatului de pres─â la momentul potrivit este esen╚Ťial─â pentru a v─â ajuta s─â primi╚Ťi pentru comunicatul pe care l-a╚Ťi scris o expunere cat mai mare in presa. Cele mai importante pove╚Öti sunt trimise la ├«nceputul s─âpt─âm├ónii, ├«n timp ce pove╚Ötile companiilor doresc s─â fie ignorare sunt trimise de obicei vineri dup─â-amiaz─â (nu face acest lucru !).
cel-mai-bun-moment-pentru-trimiterea-comunicatelor-de-presa
Editorii redistribuie stiri de obicei la ├«nceputul s─âpt─âm├ónii, a╚Öa c─â ╚Ťine╚Ťi minte, mar╚Ťi este o zi buna,┬á ├«n timp ce lunea jurnalistii pot fi extrem de ocupati.

Cum ar trebui s─â distribui╚Ťi comunicatele de pres─â?

Ai scris acum un comunicat de pres─â perfect. Acum, este timpul s─â v─â asigura╚Ťi c─â va fi citit. Acest lucru va implica cel mai probabil daca urmati urmatoarele sfaturi:

Trimite-ti comunicatul direct la c├ó╚Ťiva editori atent selecta╚Ťi. Editorilor le place exclusivitatea. Dac─â povestea dvs. este perfect─â pentru o anumit─â publica╚Ťie, lua╚Ťi ├«n considerare s─â le oferi╚Ťi acestora oportunitatea unui comunicat in exclusivitate.

Folositi servicii de distribuire a comuncatelor. Serviciile precum Cision facilitează găsirea reporterilor și difuzarea comunicatelor de presă în masă.
Alege pachetul de comunicate potrivit

Dac─â nu ave╚Ťi bugetul pentru Cision, lua╚Ťi ├«n considerare construirea propriei baze de date cu reporteri ╚Öi editori manual. Acesta poate fi ceva la fel de simplu ca o foaie de calcul .XLS.

Examina╚Ťi-v─â activitatea cu aceast─â list─â de verificare, inainte de a trimite versiunea, verifica╚Ťi de dou─â ori aparitia posibilelor erori:

Data lans─ârii este corect─â?
Pentru publicare imediat─â ├«n col╚Ťul de sus?
Data public─ârii este corect─â?
Informa╚Ťiile de contact sunt ├«n col╚Ťul din dreapta?
Nume
Numar de telefon
E-mail
Loca╚Ťia organiza╚Ťiei este ├«n formatul corect?
Sunt toate informa╚Ťiile relevante din paragraful de sus al comunicatului de pres─â?
Scurta descriere a organizatiei se află în partea de jos a șablonului?
Spa╚Ťiul este formatat corect?
Două linii între fiecare alineat?
Comunicatul de pres─â nu are erori?
Ortografie
Gramatic─â
Ave╚Ťi propozi╚Ťii incomplete?
La ce or─â se public─â comunicatul de pres─â?
Contactele din lista noastr─â de media sunt la zi?

Planifica╚Ťi fiecare comunicat de pres─â ├«n calendarul dvs. editorial

Jurnali╚Ötii ╚Öi editorii folosesc calendare editoriale pentru a planifica pove╚Öti ╚Öi teme cu luni ├«nainte. Pute╚Ťi face acela╚Öi lucru folosind ╚Öablonul de calendar inclus ├«n aceast─â postare. Iat─â cum arat─â:

planificator-calendar-comunicare-comunicate-de-presa

Unde ar trebui s─â trimite╚Ťi comunicatul dvs. de pres─â?
Dac─â decide╚Ťi s─â trimite╚Ťi comunicatul dvs. de pres─â ├«n diferite puncte de v├ónzare sau publica╚Ťii noi, face╚Ťi lista dvs. ├«n avans. C├óteva idei poten╚Ťiale de analizat sunt:

Publica╚Ťii din industrie.
Ziarele locale.
Site-uri generale de știri
Bloggeri.
Parteneri din industrie.

├Äncepe╚Ťi cu liste reduse ╚Öi creeaz─â-╚Ťi lista de contacte de ├«ncredere ├«n timp. ├Än cele din urm─â, va fi mai u╚Öor s─â ob╚Ťine╚Ťi postarea in publica╚Ťii mai mari pentru a scrie despre voi.

Acum poti incepe a scrie un comunicat de pres─â minunat

Adauga un comunicat de presa !
Acum ave╚Ťi toate instrumentele de care ave╚Ťi nevoie pentru a crea un comunicat de pres─â uimitor ╚Öi pentru a ob╚Ťine recunoa╚Öterea pe care compania dvs. o merit─â.

Daca ti-a placut acest articol, trimite-l prietenilor tai ce ar putea avea nevoie sa invete sa redacteze corect un comunicat de presa. Acestia va vor multumi cu siguranta !

Ave╚Ťi alte idei sau propriile trucuri de folosit la scrierea comunicatului de pres─â? Poveste╚Öte-ne despre ele ├«n comentariile de mai jos.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.